یکی از محل‌هایی که معمولا از ایزوگام در آن استفاده می‌شود، پوشش دیوارها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و همچنین بازتاب گرمای خورشید توسط لایه‌ی فویل موجود روی ایزوگام است. این کار به ویژه در شهرهایی که مقدار بارش باران در آن زیاد است، متداول است. در ادامه برخی از مزایای استفاده از ایزوگام برای عایق‌کاری دیوارهای بیرونی ساختمان را بررسی می‌کنیم.

ایزوگام روی دیوار

مزایای استفاده از ایزوگام برای عایق کاری دیوارهای ساختمان

ایزوگام وزن کمی دارد

با توجه به اینکه سطح بیرونی دیوارهای ساختمان برای تحمل وزن زیاد ساخته نشده است، استفاده از عایقی با وزن کم مثل ایزوگام یک مزیت برای این بخش به حساب می‌آید.

نصب ایزوگام روی دیوار آسان و سریع است

نصب ایزوگام روی دیوار نسبت به سایر روش‌ها نسبتا آسان و سریع است و در نتیجه هزینه‌های نصب هم به همین نسبت کاهش پیدا می‌کند.

قیمت ایزوگام مناسب است

قیمت ایزوگام که بابت خرید و نصب آن روی دیوار می‌پردازید نسبتا مقرون به صرفه است و با احتساب مدتی که این عایق قابل استفاده است، توجیه اقتصادی دارد.

عایق‌کاری در برابر گرمای آفتاب و سرما و گرمای داخل ساختمان

ایزوگام می‌تواند مانع جذب گرمای آفتاب توسط دیواره‌های بیرونی ساختمان شود و همچنین مانع خروج گرما یا سرمای داخل ساختمان به بیرون می‌شود در نتیجه در هزینه‌های انرژی ساختمان نیز صرفه‌جویی می‌شود.

جلوگیری از آسیب لایه‌های سیمانی و ایجاد نمای ارزان قیمت برای ساختمان

ایزوگام فویل‌دار یا طرح‌دار علاوه بر اینکه مزایای فوق را دارد، همچنین گاهی به عنوان پوششی جهت نمای ساختمان استفاده می‌شود و هزینه‌های استفاده از سنگ و آجر و … جهت نمای ساختمان را کاهش می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *