ایزوگام مورد استفاده در بام ساختمان‌ها یا دیوارهای بیرونی ساختمان‌ها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت معمولا به رنگ نقره‌ای دیده می‌شود. شاید از خودتان بپرسید که علت این رنگ ایزوگام چیست؟

ایزوگام برای دستیابی به کارایی لازم در برابر شرایط مختلف جوی دارای لایه‌های مختلفی است که هر یک برای کاربردی خاص در آن قرار گرفته‌اند. یکی از لایه‌های ایزوگام که در ایزوگام دولایه مورد استفاده در بام ساختمان‌ها قابل مشاهده است، یک لایه‌ی فویل است و به رنگ نقره‌ای دیده می‌شود.

پایان نصب ایزوگام

کاربرد لایه‌ی فویل ایزوگام چیست ؟

ایزوگام پشت بام به دلیل اینکه در معرض تابش نور شدید خورشید است می‌بایست دارای مقاومت در برابر خشک شدن و ترک خوردن به علت گرما و اشعه‌ی ماورا بنفش خورشید باشد.

لایه‌های زیرین ایزوگام این ویژگی را ندارند و اگر مستقیم در معرض نور خورشید قرار بگیرند، در مدت کوتاهی از بین خواهند رفت. به همین دلیل یک لایه‌ی فویل که تنها وظیفه دارد نور خورشید را منعکس کند، روی ایزوگام اضافه می‌شود.

چرا از رنگ‌های دیگر استفاده نمی‌شود ؟

رنگ نقره‌ای بیشترین بازتاب نور را دارد و به همین دلیل کمترین گرما و اشعه‌ی خورشید در ایزوگام جذب خواهد شد. لازم به ذکر است که امکان خرید ایزوگام‌های طرح‌دار نیز برای خریداران وجود دارد. این ایزوگام‌ها به جای سطح نقره‌ای رنگ، یک لایه‌ی طرح‌دار یا دارای عکس روی آن را پوشانیده است.

ایزوگام‌های طرح‌دار هم پس از مدتی قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رنگ و طرح اولیه را از دست می‌دهند و به سمت سفید شدن می‌روند.

محافظت از لایه‌ی فویل ایزوگام

لایه‌ی فویل ایزوگام که در بیرونی‌ترین محل قرار گرفته است، در برخورد با اجسام نوک‌تیز می‌تواند آسیب ببیند. بنابراین بهتر است هنگام استفاده از فضای پشت بام به این نکته دقت کافی را داشته باشید. همچنین بهتر است در محل‌هایی که پایه‌های کولرها قرار می‌گیرند یا سایر اجسام سنگین و برنده قرار است جانمایی شوند، یک لایه‌ی اضافی ایزوگام روی ایزوگام اصلی قرار بگیرد تا از آسیب به ایزوگام اصلی جلوگیری شود و آب باران و برف نتواند به ساختمان نفوذ نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *