جهت نصب ایزوگام توجه به شرایط جوی، شرایط ساختمان و شرایط آب و هوایی ضروری است. اگر وضعیت موارد گفته شده در حالت مناسبی نباشد ممکن است عمر ایزوگام شما کاهش پیدا کند و یا ایزوگام ترک بردارد یا طبله کند و از کارایی و عمر آن کاسته شود.

ایزوگام

شرایط زمانی نصب ایزوگام

بهترین زمان برای نصب ایزوگام فصل‌های گرم سال است. در زمان‌هایی که دمای هوا بین ۱۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد باشد، این دما معمولا در اواسط تابستان قابل دستیابی می‌باشد. بهترین زمان برای نصب ایزوگام است تا هم ایزوگام به خوبی به سطح بام چسبندگی داشته باشد و هم از ترک‌خوردن و طبله کردن آن به دلیل سرما یا رطوبت جلوگیری شود.

شرایط زیرسازی نصب ایزوگام

برای نصب ایزوگام لازم است تا سطح بام به طور کامل خشک و بدون رطوبت باشد زیرا اگر در سطح بام کمترین مقدار رطوبت وجود داشته باشد، با گرم‌شدن هوا و بخار شدن این رطوبت، سطح ایزوگام طبله می‌کند یا ممکن است آسیب ببیند و ایزولاسیون بام از بین برود.

شرایط ساختمان برای نصب ایزوگام

برای نصب ایزوگام در ساختمان‌های تازه‌ساز، حتما می‌بایست مدتی از ساخت سقف‌ها گذشته باشد تا رطوبت موجود در سقف به طور کامل خشک شود. اگر پیش از خشک شدن سقف‌ها، ایزوگام نصب شود، امکان طبله کردن ایزوگام وجود دارد و باعث می‌شود هزینه‌ی اضافی برای تعمیر یا ترمیم مجدد ایزوگام لازم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *