حتما این شعار به گوشتان رسیده است که می‌گوید: «اول ایمنی، بعد کار»

عدم رعایت نکات ایمنی هنگام کار و فعالیت می‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. تنها پس از رخداد حادثه است که اهمیت رعایت نکات ایمنی برای صاحبان کار و پیمانکاران ایزوگام به خوبی روشن می‌شود.

با توجه به ابزار و روش‌های نصب ایزوگام و محل‌هایی که ایزوگام در آن نصب می‌شود، رعایت نکات ایمنی بسیار پر اهمیت و حیاتی هستند.

ایمنی نصب ایزوگام

برخی نکات ایمنی که هنگام نصب ایزوگام می‌بایست می‌بایست به انجام برسند را در ادامه مرور می‌کنیم.

نکات ایمنی مربوط به کپسول و اتصال‌ها

اتصالات، شلنگ‌ها و کپسول می‌بایست به خوب و با دقت زیاد به یکدیگر متصل شوند و در محل مناسب و ایمن قرار بگیرند. رعایت نکات ایمنی هنگامی که از کپسول در فضای بسته استفاده می‌کنید به مراتب مهم‌تر است.

هنگام جابجایی کپسول نیز می‌بایست دقت مضاعفی به خرج داد تا شلنگ‌ها در طول مسیر مشکل‌ساز نشوند یا آسیب نبینند.

آمادگی برای آتش‌سوزی احتمالی

با توجه به نوع ابزار و روش نصب ایزوگام، هر لحظه احتمال آتش‌سوزی وجود دارد و پیش از اینکه این اتفاق رخ دهد، نصاب ایزوگام می‌بایست آمادگی ذهنی جهت مقابله با آن را داشته باشد.

در دسترس بودن کپسول آتش‌نشانی، شلنگ آب، ماسه و سایر ابزار و وسایلی که می‌توانند آتش‌سوزی را مهار کنند یا از گسترش آن جلوگیری کنند بسیار پر اهمیت است.

خطرات مربوط به ارتفاع و بلندی ساختمان

نصب ایزوگام معمولا در بلندی و ارتفاع به انجام می‌رسد. بنابراین نصاب ایزوگام می‌بایست نکات ایمنی لازم را رعایت کند و در صورت لزوم از تجهیزات کمکی جهت افزایش اطمینان و کاهش خطر سقوط از بلندی بهره‌گیری نماید.

استفاده از کفش مناسب و دقت در محل‌های رفت و آمد از جمله نکاتی است که در مورد ارتفاع نصب ایزوگام می‌بایست به آن توجه شود.

خطراتی که کودکان را تهدید می‌کند.

کودکان به خوبی با خطراتی که ابزار و تجهیزات نصب ایزوگام برای آنان به همراه دارد آگاهی ندارند و توسط بزرگسالان می‌بایست تحت کنترل و نظارت باشند. بهتر است تا جایی که می‌توانید کودکان را از محیط نصب ایزوگام دور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *