استفاده از ایزوگام به دلیل مزایای زیادی که برای مصرف کنندگان به همراه دارد رو به گسترش است و روش‌های سنتی عایق‌کاری روز به روز کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ایزوگام علاوه بر اینکه مانع نفوذ رطوبت به ساختمان می‌شود، دارای مزایای دیگری نیز هست.

ایزوگام

مقاومت ایزوگام در برابر حرارت

ایزوگام به دلی ضخامت نسبتا کم، عایق قوی در برابر حرارت به شمار نمی‌رود ولی به دلیل اینکه یک لایه‌ی فویل روی آن وجود دارد، در فصل تابستان و هنگامی که روی بام یا دیوارهای ساختمان نصب شود، بخش عمده‌ای از گرمای تابشی خورشید را منعکس می‌کند و کمترین مقدار گرما را از خورشید جذب می‌کند. به همین دلیل هرچند ایزوگام مقداری از گرمای هوا را به ساختمان منتقل می‌کند ولی در برابر گرمای خورشید، یک عایق بسیار کارآمد به حساب می‌آید.

استفاده از عایق حرارتی

اگر قصد دارید تا ساختمان را در برابر حرارت هوا محافظت نمایید، ابتدا باید با روش‌های مخصوص به این کار، کار عایق‌کاری حرارتی را انجام بدهید و سپس با استفاده از ایزوگام، مانع نفوذ رطوبت و بازتاب اشعه‌ی مادون قرمز خورشید شوید تا بهترین کارایی را به دست بیاورید.

یک نظر برای «آیا ایزوگام عایق حرارتی است ؟»

  • علیرضا سلیمانی می‌گوید:

    البته عایق گرما هم هست چون موقع ایزوگام اگر طرف دیگر را حرارت دهید طرف دیگر ذوب نمی شود پس گرما را انتقال نمی‌دهد داخل ایزوگام پشم شیشه وجود دارد هرچند بخاطر ترکیب با قیر ضخامتش کم شده و مثل پشم شیشه عایق نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *